wtorek, 13 czerwca 2017

Obrazek - finał


Wycinanie zakończone. 
Nie umiem - niestety - korzystać przy tej czynności z podkładki, praca odbywa się w rękach, więc opuszek lewego palca wskazującego zazwyczaj trochę na tym cierpi... cóż, straty przecież muszą być! :-)
Zostało ostatnie zadanie do wykonania. Na początku wspominałam, że będą zmiany w stosunku do oryginału. Jeśli pamiętacie - na środku był kwiat. Mnie ten kwiat nie pasuje do koncepcji obrazka ściennego; pocztówka - tak, ale obrazek - nie.
Odkładałam myślenie nad nową koncepcją środka  jak Scarlett O`Hara ("Pomyślę o tym jutro"), no ale ten dzień właśnie nadszedł.


Zdecydowałam, że wrysuję w środek pomniejszony kształt wewnętrzny obrazka i wypełnię go krzyżykami ( znów wycinanie!) na przemian z maleńkimi tłoczonymi kwiatkami. W miejscach, które wydały mi się zdecydowanie zbyt puste przykleiłam większe kwiaty wycięte z kalki dziurkaczem. No i na koniec kwietna ozdoba w centrum. Każdy kwiat ma perełkowy środek.  
Nareszcie gotowe:
   

Obrazek oddany do wręczenia - mam nadzieję, że zyska aprobatę.
Teraz idę szykować się do wydłużonego weekendu (pogoda? deszcz?), ale  później pozawracam wam głowy na całkiem inny temat - również pergaminowy.


13 komentarzy:

  1. Fantastyczny kursik nam zrobiłaś Joasiu. Z pewnością zainteresowane osoby tą cudowną sztuką rękodzielniczą wykorzystają Twój tutorial. Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tracę nadziei, że któregoś dnia uda mi się wreszcie namówić kogoś skutecznie :-)

      Usuń
  2. Wyszedł cudowny obraz! dziękuję za podzielenie się wiedzą i pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zapraszam do stawiania pierwszych ( i nie tylko pierwszych) kroków w tej technice.

      Usuń
  3. Podziwiam precyzję.
    To ciekawe - bez tych kwiatków też wydawął mi sie kompletny - a jednak z kwiatkami lepiej.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Przepięknie wyszło. I aż mam ochotę spróbować ;) kalkę mam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny obrazek,podziwiam szczerze tę technikę i Twoje wykonanie,pozdrawiam serdecznie ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello Joanna. I love how you have finished your piece. It is beautiful and your crosses are a joy to behold.
    Carol
    xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, jak wyciąć te malutkie kwadraciki w środku ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie mylę - chodzi tzw.krzyżyki? Do ich stworzenia najlepiej posłużyć się regularną siatką lub blaszką, ale można też odręcznie. Robimy cztery dziurki w kwadracie a dalej postępujemy tak: wkładamy czubki nożyczek w dwie sąsiadujące dziurki i przecinamy, następnie obracamy pracę i wkładamy czubki nożyczek w jedną dziurkę już przeciętą i jedną nową, obracamy i powtarzamy czynność. Ważne jest, aby przecinać w kierunku od środka kwadratu.
      Nie wiem czy moje tłumaczenie jest wystarczająco precyzyjne. Na wszelki wypadek polecam link https://www.youtube.com/watch?v=NKzYpQ55KHo
      Pozdrawiam

      Usuń

Każdy komentarz to dla mnie przyjemność i motywacja.